DIY with JENNY

sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Puikot kuriin

Itselleni on vähän liiankin tuttu sellainen skenaario, että puikkoja ja koukkuja saa aina kaivella jostain lankakorin syövereistä ja etsiä puikoille saman kokoisia kavereita. Mutta ihana pelastus tähän probleemaan löytyi taas Virkkuri-kirjasta! Ihana Siksak-putkipussi, toisinsanoen penaali:


Ja näinpä pysyy puikot järjestyksessä tässä kalalangasta tehdyssä penaalissa, eikö ole ihastuttava?


Ja ohje on taas Molla Millsin käsialaa ja löytyy tuosta ensimmäisestä Virkkuri-kirjasta (Virkkuri - Virkkuutöitä kotiin ja käyttöön).

Tässä kaikki tarvittava, eli kalalankaa (minulla oli paksumpaa kuin ohjeessa, mutta hyvin näytti sekin toimivan), virkkuukoukku ja Virkkuri:




Mulla on kyllä opeteltavaa tuossa oikeanlaisessa virkkaustekniikassa. Tämä ohuella langalla ja puikolla virkkaaminen, kynäote ja langantyön pitäminen käsissä tuntuu olevan vähän hankalaa ja tämänkin tekemisessä mulla meni aika kauan ja monta How I met your mother -jaksoa (katson näitä usein virkatessa, koska siihen ei tarvitse niin keskittyä ja katsoa tapittaa joka sekunti, koska olen nähnyt ne jo kerran). Neulomisessa olen tottunut tekijä ja se onnistuu työhön katsomatta, jolloin voi telkkaristakin katsoa jotain vähän enemmän keskittymistä vaativaa, mutta virkkaaminen vaatii vähän opettelua vielä ollakseen yhtä sujuvaa ja vaivatonta. :D

Mitä te teette virkatessa/neuloessa vai keskityttekö vaan itse hommaan? Itse ajattelin kokeilla äänikirjojen kuuntelua, se ei edes vaatisi katseen irrottamista käsityöstä. ;)


Terkuin
Jenny

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti